Všichni najdeme alespoň jednu značku, pro kterou máme slabost. Pro úspěšné podnikání je ale důležité být tak trochu sám značkou. Když se podíváme za hranice, typickým příkladem úspěšné vlastní značky, která druhotně podporuje společnost a její celkové prodeje, kterou daná osoba zastupuje, jsou Donald Trump, Michael Jordan, Oprah Winfrey a další. Napříč různými obory se dlouhodobě vyplatí budovat svou značku. Jak začít?

Stanovte si své hlavní prodejní hodnoty

Na začátek potřebujete vlastní prodejní strategii. Popřemýšlejte tedy o tom, jaké máte cíle, sny, vášně, silné stránky, v čem jste lepší než vaši kolegové či vrstevníci. Není na škodu si také uvědomit své negativní stránky, protože čím úspěšnější budete, tím více budete muset čelit i nepříjemným a často urýpaným otázkám a je potřeba mít připravenou „vznešenou“ odpověď. Jednou z pomůcek může být také to, že se zeptáte kolegů, jak by vás pomocí tří přídavných jmen charakterizovali.  

Aktualizujte si své veřejné informace

Projděte si vaše dohledatelné online záznamy (např. životopis) a pokuste se co nejpřesněji používat klíčová slova z oblasti vašeho zájmu a mít správně definované, kdo jste a kam směřujete. 

Určete si cílové publikum

Stejně jako společnost Dilmah ví, že jejich cílové publikum tvoří milovníci čaje, je třeba si definovat, na koho chcete cílit vy. Podle konkrétních parametrů pak můžete zdokonalovat obsah svého sdělení a lépe se vám bude šířit na správná místa. Po definování cílové skupiny se zaměřte také na detaily, např. klidná a vyrovnaná řeč vašeho těla, způsob emailové komunikace v souladu se značkou, vhodný styl oblékání, adekvátní styl komunikace.

Využívejte sociální sítě a blog

Nastavte si účty na sociálních sítích, ale pozor na způsob komunikace. Každá síť vyžaduje jinou strategii a tedy jiný jazyk pro komunikaci s daným publikem. Pokud si nevíte rady, zeptejte se někoho, koho považujete za cílovou skupinu vašich příspěvků. Příspěvky aktualizujte alespoň 1x týdně. Musí o vás být „slyšet“. V příspěvcích se vyplatí držet se budování značky, sdílené statusy by měly být odrazem vaší osobnosti. Pokud vám sociální sítě nejsou blízké, založte si vlastní blog. Existuje spousta platforem, které vám umožní psaní blogu. V příspěvcích zdůrazňujte své jedinečné schopnosti, zkušenosti a unikátní zážitky.

Networking a publikování

Nejen sociální sítě a blogy mohou podpořit vaši osobní značku. Přihlaste se do různých networkingových programů a nebojte se zde své názory či studie předávat dál. Vytvoříte si tak jednoduše nejlevnější marketingovou síť na světě  – word of mouth (pozn. osobní zkušenost předávaná ústně mezi lidmi jako doporučení). Publikování článků, seznamování s lidmi z oboru, zveřejňování názorů a networking má dlouhodobě pozitivní vliv na posilování pozice vaší osobní značky. 

Vytvořte si vlastní webové stránky

Web by měl být v první řadě o vás, ne o vaší společnosti nebo klientech. Prostřednictvím webové prezentace byste měli zdůrazňovat své profesní úspěchy, své dovednosti, znalosti, a know how, které stojí za celkovou "přidanou" hodnotou.  Ať už se jedná o životopis, vizitku, web nebo jinou prezentaci, vždy používejte profesionální fotografii.  

Optimalizujte informace

Zkontrolujte si, jak často se zobrazujete na různých serverech. Zda je sdělení stručné a snadno pochopitelné, zda je poselství značky v souladu mezi všemi využitými platformami. Pravidelný průzkum zajistí, že vaše sdělení směrem k cílové skupině zůstane jasné.

Ačkoliv je budování vlastního brandu běh na dlouhou trať, bude vás stát spoustu času a úsilí, přinese vám také seberealizaci a každým feedbackem od cílového publika vám zajistí, že nebudete stát na místě. PR a marketing firmy není všechno, efektivně využitelná značka osobnosti je závislá na unikátních kvalitách a na tom je potřeba vlastní brand postavit a začít jej propagovat strategicky, dlouhodobě a komplexně.